Pre klaviristku Magdalénu Bajuszovú bola podnetom na jej CD Štefan Németh-Šamorínsky Piano Music (2011) jej mnohonásobná interpretačná účasť na koncertoch Albrechtiny.
Jordana Palovičová po svojom klavírnom recitáli s dielami Jána Cikkera (2011) nahrala tvorbu tohto autora na CD Ján Cikker – Klavírna tvorba (2011).
CD Biographie (2012) obsahuje piesne Alexandra Albrechta naspievané basbarytonistom Tomášom Šelcom (klavírny sprievod Dana Hajóssy). Koncert, ktorý bol podnetom na toto CD, sa uskutočnil roku 2010.
Violončelista Ján Slávik so svojou dlhodobou klavírnou partnerkou Danielou Varínskou majú na svojom konte už množstvo CD nahrávok a desiatky spoločných koncertov. Na Albrechtine účinkovali niekoľko ráz a v priebehu prvých štyroch rokov cyklu (Ne)známa hudba zahrali aj skladby svetových i slovenských skladateľov, ktoré sa nakoniec ocitli na CD Those Days in Bratislava (2012) a CD Kafenda – Vilec – Godár (2013).
Po Štefanovi Némethovi-Šamorínskom ostalo množstvo skladieb, ktoré zažívajú svoju renesanciu. Patrí medzi ne i jeho organová tvorba, ktorej sa zhostil organista Marek Vrábel. Diela z CD Organ Music (2013) odzneli na koncerte v roku 2012.
Hoci je ešte stále študentom, basbarytonista Tomáš Šelc sa systematicky a cielene venuje aj tvorbe slovenských autorov. Svedčí o tom i jeho druhé profilové CD Ave Maria, na ktorom uvádza cirkevnú hudbu slovenských autorov 19. a 20. storočia sprevádzaný organistom Markom Vráblom. Krst CD bol zároveň koncertom Albrechtiny (27. februára 2014), na ktorý bol pôvodne zozbieraný notový materiál určený.
Dvořákov Violončelový koncert h mol rozhodne nepatrí medzi neznáme diela svetového violončelového repertoáru, naopak, je to dielo, na ktorom si violončelisti overujú svoje kvality. Aj Ján Slávik si toto dielo vybral na svoje profilové CD a pridal k nemu ďalšie dve Dvořákove skladby, ktoré nahral sprevádzaný orchestrom Bratislavskí symfonici. Pred nahrávkou skladby odzneli v komornej verzii na koncerte roku 2014.
24 prelúdií pre klavír autora Ilju Zeljenku nie sú dielom, ktoré by sa na pódiu ocitlo často. Dvornou klaviristkou Ilju Zeljenku je Magdaléna Bajuszová, ktorá sa celého cyklu zhostila s vysokou profesionalitou sebe vlastnou a po úspešnom a výborne prijatom koncertnom predvedení sa toto unikátne predvedenie dostalo aj na nahrávku (2019).
Ťažko by sme našli populárnejšie sólové dielo ako je Šesť violončelových suít Johanna Sebastiana Bacha. Napriek tomu sú pre každého violončelistu výzvou, ktorú nemôže vo svojej kariére obísť. Aj člen Albrechtiny Ján Slávik výzvu prijal a po koncerte roku 2020 vydal cyklus suít na dvojCD.
Odkaz slovenského skladateľa Ivana Hrušovského je bohatý, ale nie veľmi známy. Jeho tvorba pre sláčikové nástroje – kvartetá a sexteto (Elégia) – odznela na koncerte (Ne)známej hudby (2020) v interpretácii Mucha Quartet + hostia a následne sa dostala na CD.
Mimoriadne všestranná speváčka, zakladajúca členka Albrechtiny Eva Šušková sa nezľakne žiadnej náročnej interpretácie. Skladba Mŕtvy Ladislava Stančeka si vyžaduje nielen mimoriadny intrepretačný vklad, ale aj psychickú silu potrebnú na zvládnutie obsahovej stránky básne, ktorú Andrej Žarnov napísal ako reflexiu svojho osobného zážitku. Eva Šušková s klaviristom Petrom Pažickým premiérovala dielo už roku 2014 a na CD sa dostalo až po siedmich rokoch, doplnené o skladby Jána Cikkera a Jána Levoslava Bellu.